Pierogi z kaczką i sosem grzybowym

 Zamówiłem sobie kiedyś podobne pierogi będąc na niedzielnej przejażdżce w Biesach. Pierogi były dobre ale coś mi brakowało. Sos grzybowy w nazwie i tylko talerz nim posmarowany i w farszu czułem mało serca. Po tygodniu jak smak na pierogi przyszedł zrobiłem i ja.  

 

Ciasto na pierogi: Każdy niech robi według własnego przepisu. Jedni dają jajko inni nie. Dowolność 

3szklanki mąki łyżeczka soli 1 jajko ,szklanka wody ile weźmie (około 90 szt.) wyrabiamy i zostawiamy na ½ godziny by odpoczęło.

W wersji FIT z mąką pszenną razową wszystko tak samo tylko dodatkowo łyżka oliwy. 

Farsz:

Ja użyłem mięsa z rosołu kaczego z kawałkiem wołowego szpondra. Dodałem warzywa z rosołu (trzy marchewki, pietruszka, cebula)woreczek kaszy gryczanej ugotowanej na resztce rosołu. Rosołu z gotowania kaszy nie wylewam, później podlewam farsz dla uzyskania odpowiedniej konsystencji. Pół pęczka zielonej kolendry, łyżkę majeranku

Całość potraktowałem blenderem. Najpierw mięso z warzywami na końcu kaszę trochę mniej, lekko ją łamiąc. Łączę wszystko i doprawiam solą, pieprzem i ewentualnie rosołem dla odpowiedniej konsystencji. Na patelni szklę na klarowanym maśle lub innym tłuszczu całą cebulę drobno posiekaną i daję do farszu. Gotowe, można kleić pierogi.

 

Sos:

30 dkg małych pieczarek ,jeśli są duże kroimy na ćwiartki i na oliwie przesmażamy na złoty kolor. Ideałem by były leśne grzyby. Następny raz będą prawdziwki 

½ litra bulionu ,2 łyżki mascarpone, ewentualnie dwie łyżki śmietany łyżka sosu sojowego, łyżka czubata mąki. Rozrabiam trzepaczką żeby pozbyć się mącznych grudek i wlewam powoli do pieczarek. Jeśli wychodzi za gęste dolewam bulionu. Doprawiam pieprzem solą i na koniec dużo posiekanej kolendry.

 

Reszta jak na fotkach czyli najpierw sosik i na górę ugotowane świeże pierogi posypane szczypiorkiem. Smacznego



   wersja z mąką pszenną razową 👇

















Komentarze

Popularne posty