Krewetki z makaronem

     Krewetki z makaronem i marynowanym karczochem.

Ma być prosto szybko i bardzo smacznie.   I ten przepis taki jest. Tak jak robiłem na patelni, tak jednym pociągnięciem klawiatury napisałem przepis 😏 W głównej nazwie nie ma karczocha który może być problemem do zdobycia tak na szybko. Można pominąć... ale z nim to niebo w paszczy. Ja miałem zamarynowanego wcześniej.

Przepis i składniki:

·     30-40dkg krewetek. Najlepsze całe duże, białe
·       6-8 ćwiartek marynowanego karczocha
·       2-3  gałązki pomidorów koktajlowych
·       Opakowanie ulubionego makaronu jak dla mnie to spagetti
·       1 średnia cebula
·       2 ząbki czosnku
·       100 ml dobrej oliwy
·       50 ml białego wina
·       Natka pietruszki
·       Sól, biały pieprz
·      
Nadprogramowo (łyżka sosu ostrygowego lub sojowego, cukier trzcinowy)

Makaron gotujemy wg. Przepisu na opakowaniu. Osobiście po ugotowaniu lekko doprawiam gorący makaron oliwą i sosem sojowym.

Najpierw na patelni ląduje drobno pokrojona cebula na gorącej oliwie. Jeśli już ją mamy zmiękczoną wpada czosnek i pomidory z gałązkami. Jak na fotkach. Teraz karczochy i delikatnie mieszamy podlewając winem. Odparowujemy nadmiar płynu. Jeśli pomidory są kwaśne, posypujemy cukrem trzcinowym (balans smaków) Czas na krewetki.

Ogień w górę i krewetki dosłownie 2-3 minuty jak tylko złapią kolor trzymamy na ogniu. Pieprz, sól i wcześniej ugotowany naoliwiony i przyprawiony sosem sojowym lub ostrygowym makaron (ulubiony) Cały czas na dość dużym ogniu wszystko mieszam, sprawdzając słoność i stopień wysmażenia. Teraz tylko natka pietruszki, ciepły talerz, lampka białego wina i SMACZNEGO…Uff



Podaje szybki przepis na karczocha.
 Karczocha po obraniu obgotowałem pięć minutek w osolonej wodzie (+łyżka cukru) a po wystudzeniu zalałem oliwa z octem winnym dosalając do smaku. Takie karczochy można później używać jako zakąska pod stopeczkę jak i do takich dań.👉




Komentarze

Popularne posty