Zupa z Koziej Brody ..



Jesienią w  lesie znalazłem kopniętego grzyba (siedzuń sosnowy vel szmaciak lub kozia broda) Od razu padł pomysł na zupę. Szkoda żeby się takie cudo zmarnowało. Kiedyś dość rzadki grzyb teraz jest go całkiem sporo. Nie podlega ochronie od 2014 roku


Składniki:
  • 200-400 g liści szpinaku
  • 1 sztuka średniej wielkości grzyba
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 4 nieduże ziemniaki

  • 1 mała pietruszka
  • 1 mały por
  • 1 litr bulionu
  • 100 ml białego wina
  • 3 łyżki masła klarowanego lub dobrej oliwy
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/3 szklanki śmietany 30 %

  • Gorgonzola lub 2 trójkąty serka topionego 
  • Cebulka dymka do przybrania
  • przyprawy: sól, pieprz, magii ja ponadto dodałem dwie łyżki Tikka Masala jeśli brak to trochę gałki muszkatołowej
  • ewentualnie jajka na twardo do podania


W garnku na maśle podsmażamy pokrojone warzywa podlewając winem. Po około 20 min. wlewamy bulion i gotujemy około 15 min do miękkości warzyw. Przyprawiamy przyprawami ,zabielamy śmietanką z serkami ( ja ostatecznie nie dałem co by grzyba nie przytłumiło Wrzucamy szpinak partiami i gotujemy bardzo krótko żeby nie stracił koloru. Na patelni smażymy na złoto grzyby na maśle i wrzucamy całość do zupy. Zagotowujemy i jazda 😇 Podajemy z jajcem.

SMACZNEGO!


Komentarze

Popularne posty