Gołąbki z Ziemniakami po prostu klasyka

 GOŁĄBKI Z ZIEMNIAKAMI

Coś chodziło za mną od pewnego czasu. Wylądowałem w połowie lutego na urodzinach kolegi, gdzie wjechały na stół przepyszne gołąbki z ziemniakami i tak wreszcie padło że postanowiłem zrobić swoje, osobiste zaje-ste...

-ziemniaki1 kg-stare
-cebula 3 szt.
-kapusta średniej wielkości 1 głowa
-sól do smaku, pieprz gałka muszkatołowa
-bulion 1 l
Kapustę gotujemy we wrzątku aż liście będzie się dało ściągnąć, jeden po drugim.
Cebulkę kroimy w kostkę i podsmażamy chwilkę. Ziemniaki obieramy i trzemy na drobnych oczkach. Do ziemniaków dodajemy przyprawy i mieszamy wszystko. Masę ziemniaczaną wylewamy na patelnię z cebulką i lekko podsmażamy żeby się tylko ścięły i łatwiej było nam zawinąć farsz w liście. Na każdym liściu układamy po 2 łyżki farszu, zwijamy jak krokiety. W garnku na dno daję też liście by się nic nie przypaliło ,wlewam bulion i wkładam nasze gołąbki , dusić w zależności od gatunku kapusty, zwykle ok 60 min w temp 180C. Pod koniec zwiększam temperaturę w piekarniku i odkrywam pokrywkę


W przepisie na którym się wzorowałem do podania jest sos pieczarkowy. Ja podałem z kleksem kwaśniej śmietany, sosem słodko-kwaśnym i podsmażonym boczkiem

Przepis podpatrzony u pani Anna Sikora https://www.facebook.com/groups/450950082344679

SMACZNEGO









Komentarze

  1. Jeśli farsz będzie zbyt lejący można dodać trochę kaszy mannej i ja daję jeszcze w środek zrumieniony boczek. Uwielbiam te gołąbki przypominają w smaku gąbkę ziemniaczaną z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby farsz nie był lejący i nie do opanowania (hehe) to lekko go ścinam na patelni i jest bardzo OK.Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty