Pierogi z ziemniakami i swojską kiełbasą

Podobno tradycyjne podkarpackie jadło. Pierogi z Ziemniakami i wiejską kiełbasą. Ja dzisiaj jadłem po raz pierwszy i nie znałem wcześniej tego przepisu. Wyszły pyszne i jak powiedziała moja osobista małżonka "rozpływają się w ustach" Na przepis trafiłem przypadkiem błądząc w internetach, a że po świętach pozostały nadwyżki z kiełbasy to padło hasło " po pierogu !" 

Przepis z neta lekko zmodyfikowałem dodając dobrą garść kolendry i łyżkę suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią.  

 Ciasto na pierogi: Każdy niech robi według własnego przepisu. Jedni dają jajko inni nie. Dowolność 

3szklanki mąki łyżeczka soli 1 jajko ,szklanka wody ile weźmie (około 90 szt.) wyrabiamy i zostawiamy na ½ godziny by odpoczęło.

Dzisiaj ciasto było bez jajka, za to z zaparzaną mąką. Do mąki (3 szklanki) wlewamy małymi dawkami wrzącą wodę i niechaj mikser zagniata na odpowiednią konsystencję. 

W wersji FIT z mąką pszenną razową wszystko tak samo tylko dodatkowo łyżka oliwy.


Farsz

Około kilograma ugotowanych, lekko osolonych ulubionych ziemniaków

około 40 dkg wiejskiej kiełbasy

1 duża cebula pokrojona w kostkę

pęczek świeżej kolendry lub łyżka suszonej

łyżka gotowych suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią

Wykonanie. 

Ziemniaki po odcedzeniu ubijamy na gładko, nie solimy. Kiełbasa odda później sól i może być za słono. Kiełbasę po obraniu ze skórki mielimy, ziemniaki można zemleć razem z kiełbasą. Raz przepuścić przez maszynkę wystarczy. Cebulę podsmażamy w głębokiej patelni na oleju lub innym tłuszczu jak się lekko zarumieni dodajemy zmieloną kiełbasę. Podsmażamy około 10 minut i łączymy z ziemniakami. Wyrabiamy na gładką, jednorodna masę i dodajemy zioła. Teraz ewentualnie korygujemy smak przez dodanie soli i pieprzu.

Wrzucamy partiami na osolony wrzątek i na średnim ogniu gotujemy aż wypłyną. 


Omasta i podanie 

Tutaj pozostawiam dowolność, od masła z podsmażoną cebulką, śmietanę, czy skwarki z topionej słoniny.

Ja podałem na liściach sałaty (fot.) z trzema łyżkami śmietany i na górę łyżka topionego masła z cebulką.


SMACZNEGO!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty