Ser z greckich jogurtów

Labneh bo tak się nazwa ten ser pochodzi z Libanu. To prosty do wykonania ser, który zrobimy w 5 minut z greckich jogurtów. W wersji podstawowej może być doskonałą bazą do innych potraw z pieczeniem serownika włącznie. Po dodaniu miodu mamy farsz do naleśników. 

Jesteśmy teraz w połowie sezonu na czosnek niedźwiedzi tak że u mnie wykorzystuję czas właśnie na ser z czosnkiem. Później będę robił z ziołami czy w oliwie.

Z dwóch jogurtów (800g) wychodzi kulka o wadze około 35dkg reszta to pyszna serwatka bardzo dobra na syndrom dnia drugiego 😏  Zrobiłem dwa sery z czterech kubków jogurtu greckiego. Jeden z dodatkiem suszonych pomidorów, czosnku i bazylii drugi bez dodatków czysty idealny właśnie pod czosnek.


Składniki:

dwa opakowania jogurtu greckiego 

płaska łyżeczka soli

chusta serowarska lub zwykła gaza opatrunkowa

gumka recepturka

do drugiego dodałem dużą łyżkę suszonych przypraw i pół łyżeczki soli więcej.



Jogurt mieszam z solą i ziołami i całość idzie do chusty. Gumka recepturka zamyka od góry i służy do podwieszenia sera nad wysokim garnkiem. Generalnie ser gotowy jest już na drugi dzień, ale najbardziej odsączony z serwatki jest po dwóch dniach. Teraz można już mieszać dowolnie. Jako że żniwa czosnkowe w pełni do sera daję posiekany czosnek.


SMACZNEGO!



Komentarze

  1. Czy podczas gdy ser dojrzewa przechowujemy go w temperaturze pokojowej czy w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten ser to kulinarna PETARDA, niby nic takiego a dwie kulki poszły w jeden dzień. Dzięki bardzo za przepis i inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że smakowało. Czasami człowiek zabłądzi w necie i coś wydłubie. Też robiłem pierwszy raz, a teraz w lodówce dojrzewają trzy następne kule. Zapraszam do obserwowania bloga może znów coś fajnego się znajdzie. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dzisiaj zrobiłam z jogurtu typu skyr. Zobaczę jak będzie smakował.
    Poprzednio robiłam z jogurtu greckiego. Rewelacja.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że powinien wyjść OK. Skyr jest chyba mniej tłusty od jogurtu , sam Skyr bardzo mi smakuje

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty