Sałatka z Grillowanym kurczakiem, mango i orzechami



Podobnych przepisów w necie jest (od zaj… ) dużo. Tak że na pewno się powtarzam i niczego nowego nie odkryłem. Po prostu kupiłem mrożone mango i z tyłu był jeszcze jeden przepis. Zrobiłem podobnie chodź z małą różnicą. Nie cierpię fileta z kurczaka. Dla mnie jest to mięso suche, niciowate i ogólnie niezjadliwe. Tak postanowiłem zrobić i zjeść sałatkę FIT ale bez piersi, która gości w 99% wszystkich przepisów na sałatki z kurczakiem.

 Do tej sałaty użyłem luzowanych podudzi, które po obróbce na patelni pozostają soczyste i jędrne. Wcześniej je oczyściłem z tłuszczu i podzieliłem na dość spore kawałki i zamarynowałem przez dwie godziny w oliwie z dodatkiem łyżki pasty Tom Yum z trawą cytrynową i galangalem.

·      Trzy podudzia z kurczaka zamarynowane jak opisałem wyżej.

·      Opakowanie ulubionego mix sałat.

·      Mango (w moim przypadku jak pisałem, mrożone) świeże najlepsze.

·      4-5 orzechów włoskich

·      Wskazane, kilka pomidorów koktajlowych (nie dodałem bo nie miałem, później już tak) Kawałek marynowanej papryki. Oliwa do marynaty i do sosu winegret



 




    Sos winegret

·       Trzy łyżki oliwy

·      Łyżka soku z cytryny

·      Łyżka musztardy stołowej

·      ½ łyżki miodu

·      Sos sojowy do smaku

·      Pieprz kolorowy

Całość dokładnie mieszamy i odstawiamy żeby się smaki przeżarły, przejadły, po prostu połączyły.


 

Wykonanie

Na spód talerza wylewam kilka łyżeczek dresingu na to daje sałatę delikatnie wymieszą razem z mango pokrojonym w kostkę i jeśli mamy pomidorki to również dajemy. Kurczaka smażymy na oliwie w dość wysokiej temperaturze układamy na górze polewamy delikatnie sosem i posypujemy kawałkami orzechów. Do tego kromeczka ulubionego pieczywa i SMACZNEGO.

Smak  podudzia zaprawionego trawą cytrynową i galangal’em daje kopa.

Jest słodko, soczyście, kwaśno i pikantnie.




Komentarze

Popularne posty