Kanapka z szarpaną wieprzowiną

 

Szarpana wieprzowina  PULLED PORK



Jest takie powiedzenie „Szarpał by jak Reksio boczek” Nie wiem dokładnie o co chodzi,😇 ale myślę że właśnie o szarpaną wieprzowinę.

Naszła mnie ochota coś poszarpać, a że w zamrażalniku miałem 1,3kg łopatki tak resztkami sił (choroba) zacząłem działać. Smak jest czyli OK.

Długo pieczona w niskiej temperaturze  (około 90C) łopatka wieprzowa wcześniej zamarynowana zamienia się w pyszne jadło. Na koniec mięso staje się tak miękkie, że rozpada się pod naciskiem widelca i rozrywa na cienkie włókna. Takie właśnie sztosowe mięso to główny składnik kanapek z PULLED PORK










Składniki

1,3kg łopatki lub karkówki

3 cebule pokrojone w półplastry

5 ząbków czosnku

3 łyżki oliwy

100 ml octu jabłkowego (hand made osobista małżonka)

Marynata do mięsa

Łyżeczka ostrej papryki

2 łyżeczki soli

2 łyżki sosu sojowego czosnkowo-miodowy

2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki

Pieprz czerwony łyżka.

Do podania


Ulubione bułki, ogórki konserwowe, cebula smażona w krążkach, ulubiony sos, u mnie Kimchi zamyka wszystko na górze.

Do rzymskiego gara lub innego naczynia do zapiekania wrzucamy pokrojoną cebulę z czosnkiem, wlewamy ocet i oliwę. Mieszamy.

W osobnym naczyniu nacieramy mięso wymieszanymi przyprawami i odstawiamy na godzinkę. Można te operację zrobić dzień wcześniej. Moim zdaniem zbędna czynność z uwagi na czas duszenia gdzie mięso powoli zdąży przejść wszystkimi smakami.


Mięso ląduje w garnku na cebuli i do piekarnika na 8-11 godzin w temperaturze docelowej ok. 90C. U mnie trwało to całą noc.

Po wyjęciu i lekkim przestudzeniu dosłownie „ szarpię” mięso na włókna przemieszując z pozostałym sosem z duszenia i do ciepłego piekarnika.


Teraz ulubiona bułka skropiona oliwą i podsmażamy na patelni z grubo pokrojoną cebulą w krążki. Nakładamy mięso na bułkę dajemy cebulę, ogórek konserwowy, ulubiony sos. Ja w jednej produkcji dodałem świeżo ukiszone Kimczi i powiem że grubo. SMACZNEGO





Komentarze

Popularne posty